fredag 5 juni 2009

Puh

Nu ligger det en brädhög med impregnerat virke på baksidan, lite takplåt och ett antal fler plattor, så nu är det klart att påbörja. Det tog flera timmar att sortera ut virket på sågen för att vi inte skulle få betala för en massa onödigt spill, och så att lyfta det för hand fram och tillbaka i högarna.(9 tjocka reglar och 27 plankor med trall blev det till slut) Väl hemma så somnade jag efter maten och har sovit SÅ hårt och gott. Direkt som jag gör något ansträngande kroppsligt nu för tiden så blir jag så trött. Det märks verkligen att kroppen är extra ansträngd som just nu.
Det är kallt och blåser tokigt mycket ute, och i morgon ska det regna på förmiddagen, hoppas hoppas att dom har fel och att det blir bra väder så vi kan gå ut och bygga hela dagen.
Lillen kvällsfikar och ser på Disneys Bilar, han ska snart nattas.
Jag ska välja mellan mina inomhusprojekt att sy kuddar med monogram till sängen eller att måla den nya sänggaveln som i morgon ska sättas upp på väggen. (hittat en gammal dörr som ska andvändas i detta syfte) Får se hur det blir..

Inga kommentarer: