fredag 13 februari 2009

Fredag morgon

Somnade klockan 19.30 i går, har sovit ända till nu. *LOVELY*

Nu är jag totalt utvilad och kommer att orka med den här dagen hur bra som helst! Ja, tills efter lunch iallafall så jag formodligen kommer att känna mig trött igen och vilja sova en stund. Ha ha


En av mina grannar har brutit benet, hon stod ute och skottade då en av gubbarna som bor här gick förbi för att hämta posten (denna man och hans hund ser precis lika gamla ut och varje dag så haltar dom sig tillsammans bort till gästparkeringen där vovve får göra sina behov och sedan linkar dom hem igen, och båda två har lika svårt att ta de två trappstegen för att komma sig upp på bron.) när han vänder sig om igen så ligger hon avsvimmad på backen med benet i en väldigt onaturlig ställning.
Så han plockar upp henne och bär in henne till sig (VA?? HUR??) Medans hans fru ringer efter ambulans. Nu ser jag på min granne på ett helt annat sätt. Jag har nu förstått att han bara spelar gammal och skör, igentligen så är han en undercover renrasig hjälte!=)


I dag ska det nog bli en tur på stan tror jag.. en liten en iallafall.

Inga kommentarer: