söndag 5 september 2010

Vild och vacker

Min vildkaprifol letar sig sakta upp för de rostiga stängerna. Nästa sommar har den ju efter att ha rotat sig i sommar mycket plats att växa på och jag längtar efter att se den bilda en vägg av grönska och sprida sin ljuvliga doft.
Nu hoppas jag bara på att vintern inte går så hårt åt den, utan att den trivs där jag satt den och klarar vårt kalla klimat.

Senare då höstens kyla tvingar bladen av träden så ska jag begrava den under en hög av löv och hoppas att det isolerar bra.
Hoppas att ni njuter av söndagen mina vänner.
Kram Dessie

2 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Kaprifol är en av de växter jag länge har tänkt skaffa mig men inte kommit mig för. Skulle behöva ha någon klätterväxt mot vår entré men det är svårt att hitta något som trivs mot norr... Ska ta tag i det där till nästa år ;0). Vackra bilder som alltid!

Kram/ Anna

Sirpa sa...

Hej!
Hoppas du har haft det bra!
Här hade vi en härlig bloggmarknad igår!
Har det skön söndagkväll!
Kram Sirpa