lördag 11 september 2010

För att framkalla leenden.

Nu kommer ni säkert att snart tro att jag ljuger eller är den mest hysteriska mamman någonsin... men.. våra barn är sjuka... igen! Liam hann inte ens avsluta sin 2:a penicillin kur och nu ligger dom båda med hög feber, snuva och hosta. *suck* Jag vet inte hur det är hemma hos er, men då barnen är sjuka hemma hos oss så vill jag gärna göra något som lyxar till vardagen lite. Och vad passar väl bättre på en Lördag än cupcakes? För hos mina barn är det iallafall som så att allt som är sött är det bästa man kan få. Hmm.. var det kommer ifrån låter vi vara osagt.. =)
Nu ligger dom iallafall nedbäddade i vårt sovrum båda två. (Vill ha dem nära då dom är sjuka) Maken är ute och bygger fortfarande, och jag planerar för kvällen med godsaker och film.



Fast vi får väl se hur länge jag håller ut. Vaknade kl 2.20 i natt av ledsna barn och har inte kunnat sova något mer sedan dess. Känner jag mig själv så somnar jag så där sexigt gapande och halvsnarkande på soffan i kväll.

Mysiga Lördags kväll here I come! =)

Kram Dessie


8 kommentarer:

Malmkakan sa...

Hej!
Tittar in för första gången.
Mums de där cupcakes såg farligt goda ut. Hoppas de gjorde er lite friskare också...

Vilken underbar dikt under bilden på ert barn!

Fortsatt trevlig helg!
/ Cecilia

Vita rosor och förgätmigej sa...

Visst blir man bara sexigare och sexigare för varje barn! ;0)
Jag inte bara snarkar jag dreglar också i sömnen... Tråkigt att småkillarna är sjuka igen men jag upplever att det är så vissa perioder. Förra hösten kunde jag räkna veckorna alla var friska på hösten på EN hand. Var rätt mör efter den hösten vill jag lova! Jag håller tummarna att de snart tillfrisknar och kan njuta av det vackra höstvädret med dig! Man får inte smaka en av de där goooda muffinsarna? *hihi* Har ju bara lagt på mig en sisådär 14 kg än så länge så jag behöver ju inte oroa mig. ;0)

Ta hand om dig och försök att vila ut när du får chansen.

Kram/ Anna

Anonym sa...

Vet precis hur det kan vara.
Hoppas ni kan sova inatt och att barnen blir pigga snart.
kakorna ser smarriga ut!
kram

Snäckskalsdalen. sa...

Hej!
Så trevligt att du tittade in på min blogg, på så sätt hittade jag till din.
Vilken fin blogg du har!
Hoppas dom små barnen kryar på sig, snart och att du får sussa gott!
Jag kommer tillbaka!
Agneta kram

Sirpa sa...

Så tråkigt att killarna är sjuka! Hoppas de kryar på sig snabbt!
Ja, Sanna, min stora tjej är sjuk, högt feber och hon kom till mamma:) Nått gott vill jag också hitta på för mina fina tjejer!
Blev det nån film?
Har en fin söndag!
Kram Sirpa

Grannarna i nr. 13 sa...

De verkar ha maximal otur när det gäller sjukdomar och förkylningar. Iaf Liam.. hoppas verkligen de kryar på sig. :)

/ Grannarna i nr. 13

Anonym sa...

så tråkigt att killarna är sjuka igen!!!här har vi varit förkylda i tre veckor och sovit sisådär 1-2 timmar i sträck varje natt. trött är jag. cuppisarna ser ju farligt goda ut!!!!!! dom tillfrisknar nog liiiite lite grann när dom får se dom!!! Krya på er och många kramar// Emma fu

Inreda Mera Hemma sa...

Vad trist att ni aldrig blir friska, en stor kram från oss