lördag 18 september 2010

Helg morgon.

Varje Fredag så stökar jag på för fullt här hemma. Då bakas, städas och fejjas det för fullt. Så att då Fredag kväll kommer så sjunker vi ned och avnjuter en god middag, har myskväll med barnen och känner sedan lugnet av helgen smyga sig på sakta men säkert. För det jag vill uppnå med allt är att vi ska känna oss lediga och fria på helgen. Att kunna planera dagen som man vill utan en massa vardags måsten. Denna Lördag morgon njöt vi av en mysig stor äkta helgfrukost. Vi åt av surdegs-potatis limpan som jag bakade i går. *mums* Pojkarna älskar den!


Mina recept kommer ju så klart från min stora inspirationskälla Leila Lindholm. Jag har båda hennes senaste böcker och jag äääääääälskar hennes recept och bilderna i boken!


I dag blir det loppis för mamma i familjen och sedan kanske en tripp ut i skogen.


Ha en bra lördag mina vänner.


Kram Dessie

2 kommentarer:

MITT VITA HUS sa...

Älskar med Leilas böcker:) Kan man göra annat fniss:)
Ha en fin lördag, kram M

lottens vita och gröna sa...

hej goa goa dessie!!!'
nedrans också att du borr sååå långt bort, skulle behöva dig med några svetsar ideér...
ohhh leila är verkligen livsfarlig, allt är så himmelskt smaskigt och man blir alldeles förförd av bilderna, mmm jag är godissugen känner jag! köpte surdegspainriche på affären idag, alldeles ljummet mmm!
hoppas att du hittade nåt kul på loppisen, må gottigott, varmkram lotten