fredag 17 september 2010

Hemma bygget..

Här är vår nya hörna för våra kläder i hallen. Vår hall är liten och mörk och ännu värre blev det då jag totalt förälskade mig i denna svarta medaljongtapet och var tvungen att tapetsera halva hallen med den. *fniss* Så jag var tvungen att ställa upp dörren för att få in något slags ljus alls.. därav den dåliga kvalitén på bilderna. Så här blev det iallafall. Skoskåp/sittbänk, hatthylla och knoppbräda. Dessa knoppbrädor har jag förälskat mig i och tillverkar och sätter upp överallt här hemma. Jag har nu kommit fram till att jag vill göra en lång en, som sitter ovanför hela säng gaveln i sovrummet. Det blir nästa projekt. =)
Hyllan hittade jag på loppis, fast den såg ju inte ut som den gör i dag. Jag har i veckan upptäckt hur små saker kan göra stor skillnad. Till exempel rundade kanter på ett hyllplan gör genast att den ser lite äldre ut motför då den hade raka. Och så de fina krokarna a lá old style så klart.

Så här mycket skor rymmer vi nu! Och dessutom så är den så bred att den rymmer 1 rad innanför också! *sweet* Nu kommer nog inte maken att klaga på röran något mer. Dessutom så har jag ju sytt ett skynke framför så att skorna inte syns alls. Mycket mycket trevligare blev hallen!

Nu ska jag bara sy kuddar som kan ligga ovanpå så man sitter mjukt då man tar på sig skorna.

Happy Friday

Kram Dessie


8 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad duktig du är! Rena rama proffsbygget... *djupt imponerad*

Näe, nu kan du nog handla på dig lite mer skor utan att gubben ens märker det. ;0)

Kram/ Anna

Malmkakan sa...

Tuff tapet och både snygg och praktisk förvaring!

Trevlig helg!

/ Cecilia

Sirpa sa...

Vad fint du har gjort i hallen! Skohyllan är ju mycket fifit gjort!
Har en mysig kväll!
Kram Sirpa

Skatan sa...

Hej!

kul att du tittade in och lämnade ett spår :)

Fint i hallen! Ja du, mången liten, trång och mörk hall har man försökt sig på att omvandla. Men det är svårt! Du fixade det snyggt :)

Trevlig helg,

Anna

Inspiration i vitt sa...

jätte härlig hörna och skynket framför skåpet blev pricken över i.et.
Kram på dig Dessie/Ingela.

Lilla Blanka sa...

Hej goa Dessie!

Åh vad kul att du blivit inspirerad av vårt växthus! Spännande att höra hur det går med ert bygge sen!

Wow vad snyggt det blev i hallen, jättefint med hylla och knoppbrädan och bra med förvaring med skohyllan!

Kram
Mia

LOPPISLIV sa...

Så fint du gjort i hallen. Ja man kan göra mycket med små medel. Vilken toppenbra förvaring du ordnat till skorna. Ha det gott. Kram Paula

Svarta tassar i vit soffa sa...

Hej Dessie!
Tack för titten! :)
Vad fint du gjort i hallen! Smart och framför allt snygg skoförvaring!
Tapeten var verkligen läcker.
/Jenny