tisdag 16 februari 2010

Det hänger på köket..

En salig blandning av krokar och knoppar finns i vårt kök. Jag gillar att hänga lite saker synligt. Jag vill inte ha allt instängt och bortplockat, köket känns mer levande om lite av sakerna som man använder ofta står framme. Att sätta saker ovanför ett fönster tycker jag kan ge fönstret mer djup.. Här hänger kaffekoppar på rad.


Min lilla knoppbräda som jag gjorde i somras byter titt som tätt sällskap. Nu har den fått besök av lite smått och gott. Den ljusblå brödduken gjorde det lite vårfräscht tycker jag.






Efter en natt av underliga drömmar, så har jag i dag börjat ta tag i en del saker som legat på hög och bara väntat på att sättas igång med här hemma.
Sedan Charlie kom så har vi liksom bara stängt in oss i vår lilla värld och inte tagit tag i någonting. Jag tror att drömmen speglar det dåliga samvetet över allt som bara ligger och väntar på att någon ska rulla upp ärmarna och sätta fart. Så nu planeras och bestämms det här hemma för fullt!

9 kommentarer:

Vintage House sa...

hej hej
vad kul att du tittade in hos mig:) känner igen känslan att man inte har fått något gjort, har en son som är2 år och en som är 10 mån. Men nu har vi äntligen satt igång igen.
härliga knoppbrädor
kram
sandra

Frida sa...

Vad fint du gör:-) skönt att höra att du är piggare, bio på fredag kram?

Vita rosor och förgätmigej sa...

Jag tycker också att det är så fint med mycket saker framme i köket. Tyvärr är min man inte riktigt av samma uppfattning... Men jag kommer med små förslag titt som tätt så vi får se om han ändrar sig!
Kram/ Anna

Dona blogg sa...

Jag håller med dig! Krokar får man aldrig för många av :)

Ha en fin dag!

Marie sa...

Vad fint med knoppbrädorna! Jag gillar också att ha lite mer saker framme i just köket, blir som sagt var lite mer levande.

Kram Marie

Unknown sa...

Hej!
Kul att du tittade in till mig. Tycker det är så roligt när nya besökare hittar till mig.
Mysig blogg du har, förstår hur du menar att man lever i en egen liten värld när man fått barn, men sedan kommer verkligheten i kapp.
Kram Anna

Anonym sa...

Haha, gummistövelbröllop tycker jag låter alldeles fantastiskt!

Vi har rätt enorma familjer så det blir lätt rätt många gäster. En del av mig vill typ bara att det ska vara vi två och en annan del vill ha en sjujäkla fest! :)

Hur många gäster kommer ni ha?

/Elisabeth

Anonym sa...

Men du, 50 gäster är ju rätt mycket ändå! Eller, typ medel kanske? Vi kommer ha drygt 70, alltså inte sååå mycket större. :)

Håret måste helst bli midjelångt men jag tror jag får nöja mig med lite löshår. ;)

Själv då?

Anonym sa...

Oj, det är från Elisabeth alltså. :)