tisdag 29 juni 2010

Sommarens första...

Härliga varma dag. Jag och killarna har varit hemma nästan hela dagen. Slappat på altanen, njutit av svalkande glass och så klart pillat på i trädgården.

Liam har varit ute på benfluge-jakt! Han lyckades till sin lycka och mammas fasa fånga en till sist. =)




Mysigt har vi iallafall haft, det är ofta som jag kommer på mig själv med att jag inte tagit mig tid att njuta av dagen då det är sånt här fint väder. Då ska man alltid "passa på" att få en massa saker som bara legat och väntat. Men i dag så känner jag verkligen att jag njutit av dagen, trots att jag även fått saker gjorda.



Började dagen med en kopp te och en bra bok ute i morgonens vämande strålar medans lille Charlie sov gott i vagnen bredvid mig. Det la som grunden, och känslan hängde kvar genom denna underbara dag. Så mina vänner, med detta vill jag säga att.. glöm inte bort att unna er något lite extra och grunda för en härlig dag ni också!







Efter middagen så bestämde vi oss för att det var bäst att vi åkte och badade. Sommarens första dopp blev det faktiskt för båda pojkarna och Liam var så lycklig att han kvittrade hela vägen till badplatsen i bilen. *söt*










"Titta mamma, jag kan faktiskt simma nu, farfar har ju lärt mig" Deklarerade han stolt och simmade varv på varv trots att han hackade tänder så det hördes ända upp på land för att det var så kallt i vattnet.






Lyckliga pojkar var det iallafall som satt i baksätet på vägen hem och mumsade på var sitt kex.











Hoppas på en lika toppen dag i morgon.
Kram Dessie







Inga kommentarer: