onsdag 9 juni 2010

Modet går bara runt, runt..

Ser ni vilket fint litet ryggstöd som Charlie nu har i sin stol. Detta är en madrass till en docksäng som min gammelmormor sydde till min mamma en gång i tiden. Den passar perfekt i matstolen och är enligt mig själv ett ypperligt exempel på att modet kommer och går. Då nu dessa prickiga fina tyger återigen fyller våra affärer. =)

Här hemma kämpar vi och står i. Och jag har just inne den sista tårtbotten i ugnen, köttet är tillagat och nedfruset, klänningen uppsydd, skorna står på hyllan och väntar, blommorna står ute på bron, porslinet står i kartonger och väntar. Det mesta börjar falla på plats och jag längtar så efter Lördagen då vi ska vandra nedför gången och njuta av alltihopa och varandra. Fast det blir nog att sitta uppe i natt och få lite mer saker klara så att det inte blir så mycket kvar till sista minuten...

Jo och så klart så har jag ju fått den obligatoriska finnen mitt i ansiktet. =)


Kram Dessie

Inga kommentarer: