lördag 15 maj 2010

Värme och vårmässa!

Hej alla ni fina. I går kom så äntligen den första riktiga värmen till oss här i Skellefteå. Framåt eftermiddagen så var det 20 grader varm och sol.. UNDERBART!
Jag och mina svägerskor firade detta genom att gå på Vårmässan. Och alldeles överlycklig blev jag över att finna en av skaparna till Rosenserien där i en monter med fina mässpriser. Tänk sån tur jag kan ha, för just denna morgon muttrade jag för mig själv då jag tvättade ansiktet över att nu behövde mina förråd fyllas på igen. Jag är alltid noga med min hy & använder bara helt naturliga produkter, peelar och lägger ansiktsmask varje vecka. Har inte naturligt fin hy utan måste jobba för det, och följer med gott mod de tre råden för att inte börja se gammal ut i förtid.. återfukta, återfukta, återfukta. =) Och jag jobbar inte direkt mindre nu då det bara är en månad kvar tills jag ska stå som brud. Det skrubbas, smörjs och läggs inpackningar om vartannat här hemma. *hi hi*
I dag är det strålande sol ute och vi ska först åka och hämta största sonen som sovit över hos farmor & farfar i 5 dagar nu!! Jag saknar min lilla pratande pojke här hemma så att det värker i hjärtat, men får lugna mig med att han har sååå roligt. Pratade med honom i går kväll och då var dom just på väg från badhuset där dom varit och simmat i flera timmar. Frågan är nu om vi får med oss honom hem då han varit och haft det så kul, då kanske mamma och pappa verkar trista helt plötsligt. =) Ja ja, vi får ju se.
Sedan ska vi spendera dagen med att kratta klart och stöka ut alla saker som inte hör hemma på altanen, så kan middagen avnjutas där inne (eller ute, beroende på hur man nu ser det).. äntligen!

Ha en underbart skön helg och unna dig något extra i dag.
Kram

Inga kommentarer: