fredag 14 november 2008

Ombytta roller.

I dag är det fart och fläkt hemma hos Dessie. Dagen har spenderats med att skjutsa lilleman till dagis, dra och handla precis det som Jonas sa i går att han ville ha till middag (Ja tack. jag skulle vilja passa på att ta tillfället i akt och utdela ett diplom, till Dessie för att hon lyckats genomföra uppdraget att vara den ultimata flickvännen!.. En applåd!!) sedan bar det av rakt ut i djupaste skogen för att plocka ris av alla de möjliga och omöjliga slag, och även två advents granar... fattar ni att det bara är två veckor kvar?!? Ilfart hem för att dumpa hela skogen hemma på bron, sedan snabbt som sjutton till dagis för att hämta lilla älsklingen igen. (Jag funderade på att klämma in honom bland granar och ris, men kom fram till att då skulle han gnälla och det blev ju jobbigt för mig! =) )
Nu ska jag ta och städa å göra lite helgfint här hemma. I kväll ska jag och Liam ha myskväll och Jonas ska ut och ta en liten öl med vännerna, sova borta och sedan inte komma hem förr´n efter hockeyn i morgon eftermiddag. Det låter som att det blir jättekul, lite avis blir jag ju!=) Men då får jag och Liam passa på att rå om varandra! Oh jag är så hungrig jag tror jag svimmar.. fasen jag har ju glömt att äta nåt i dag. Bäst jag gör det nu då. Tänk om jag inte skulle det då kanske... nä men gud då kanske jag skulle gå ned nåt kilo!!! Hemska tanke, bäst att svulla omedelbart!

Inga kommentarer: