tisdag 25 november 2008

Med huvudet på sne..


Sprungit på stan i dag, hittade rätt mycke kläder för en gångs skull. Skööönt. Men dessa perfekta jeans gömmer sig fortfarande för mig.*suck* Om jag bantade bort en hel del av mina höfter och en del av röven så kanske jag skulle få på mig ett par trendiga jeans utan att handtagen blir greppvänliga för även de som står en meter från mig. Låter ju lite lockande iallafall. =) I dag kom jag att tänka på en kvinna som jag jobbat med, en härlig tant på 92 bast som en morgon satt naken inne på sin toalett. Så tar hon ett bröst i varje hand, tittar på mig och konstaterar att mina bröst sitter bra mycket högre än hennes. Och sedan med stort allvar i rösten säger hon "skaffa aldrig barn, de suger livet ur dem de jävlarna" sedan vek vi oss dubbla båda två av skratt. Så här va hon jämt. Denna härliga dementa 92-åring som hade så mycket humor att det bubblade om henne. Helt klockrena komentarer jämt!=)


Just nu så sitter jag och försöker att hitta på saker så att jag inte ska behöva städa i dag heller. uppenbarligen så klarar jag bara av att dra fram i dag, plocka bort är skiiitjobbigt! Nä nu måste jag nog klättra upp på vindan och hämta ned lite mer adventssaker.

Inga kommentarer: