måndag 24 november 2008

Motion för livet..






















Oh my god.. det har snöat. Jag menar verkligen snöat! =) Eftersom att jag bestämde mig för att plantera en häck runt tomten i somras och vår lejda traktorförare visst inte kan byta från schaktbladet och till en vanlig skopa och därav inte kan skrapa snön bakåt utan bara knuffa in allt framåt så har jag härmed skapat mig själv en hel del extra arbete. Jag får numera lov att handskotta mellan huset och förrådet...(stället där all snö blåser in och stannar, i dag va det ca. 1/2 meter snö när jag vaknade.) *suck* känns det som dagar som dessa! Men det är ändå värt det i slutändan.


Annars i dag så har det varit projektarbete som gällt här hemma. Jag har gjort ett kakfat som jag blev otroligt nöjd med, speciellt om man tänker på att det kostade 20:- att inhandla materialet. Hittade åxå ett klistermärke sist jag va in på Spets & Ting. Det satte jag i dag på en av mina glasburkar och lyste upp den med ett värmeljus, Har sytt två par änglavingar som jag satt upp på spegeln i hallen. Och så hittade jag åt min röd/glittriga cenitlera som jag rullade till bollar och plattade ut med min stämpel, limmade (efter att jag låtit det härda i ugnen) fast dem på jutesnören och har hängt upp lite här och där. Jo och sedan så slutfördes min tomtetavla. Ja, som ni hör så är julstöket i full gång, det är mycket att göra och jag ska ju hinna innan första advent, så det är ju bara att sjåa på! hi hi

Nä nu är det dax för lite vila och jag hade tänkt tillbringa den tiden med att klättra ned i ett varmt bad med min bok. Åååh jag längtar efter vår senaste bokbeställning, sambon har beställt -Leila bakar- åt mig och jag längtar så (speciellt i dessa tider) efter att få kasta mig över nya mumsiga recept!

Inga kommentarer: