tisdag 19 oktober 2010

En älg på bordet

Får jag presentera familjen S!
Från vänster: Mamma, storebror, pappa, lillebror.
Denna sköna bild sitter inramad på väggen i vårt sovrum. Älskar att få saker som sonen kommer hem med. Saker gjorda med största möjliga koncentration och en massa kärlek. På min arm bär jag nästan varje dag ett armband med pärlor i alla möjliga färger och former som Liam gjort på dagis! *ljuvligt* Nu på kvällskvisten så kom svärfar hem med en halv älg som snabbt hamnade på köksbordet, styckades till stekar och maldes till köttfärs. Underligt va rik man känner sig med frysen full med kött!
Nu ligger badpojkarna i sängen och vi vuxna har kurat upp oss i soffan och fotöljerna i vardagsrummet. Mmmmm... äntligen lite vuxentid och gott att äta. Visst är det en skön tid på dygnet?! Kvällen, då barnen just somnat. Det känns så fridfullt!

I morgon består dagen av veckohandling, besök, möten och barnmys. En helt vanlig dag i mitt husfru-göra! =)
Nu är det dags för Desperate housewives, mitt absoluta favoritprogram!
Kram Dessie



1 kommentar:

Veronica sa...

Vad avundsjuk jag blir på att ni har fått hem en älg :) Går inte av för hackor!

Går och hoppas på att jag snart också ska få ett familjeporträtt som jag kan rama in! Är underbart när dom kommer med saker som dom skapat själva. Jag har ofta på mig deras kreationer. Meya brukar dock numer alltid ta dom av mig och ta på sig själv :)

Är alltid lika mysigt att kika in här!

//Veronica