lördag 16 oktober 2010

Att göra lyktor till trädgården.

En liten majsburk och nu ska ni höra, vad man med en sådan majsburk kan göra!! *fniss*
Du behöver några urdiskade burkar och lite ståltråd. Sedan tar du fram en hammare och en syl, och börjar med att göra två hål mitt emot varandra längst upp på burken som du kan trä ståltråden genom. (Efter att du gjort klart alla hål.)
Sedan är det bara att bestämma olika mönster och sätta igång och hamra. Tänk på att om hålen blir olika stora beroende på hur långt du slår in sylen.
Om du slår många hål på samma ställe så kan burken bli lite planare på denna sidan. Jag hamrade bara lite på insidan så gick det till sig.

Glöm inte att göra några hål i botten så att vatten som hamnar i lyktan tar sig ut. Välj ut lagom längd på ståltråden, trä genom de 2 hålen längst upp och fäst den.


Sedan är det bara att hänga upp. Jättefina då de lyser och till ingen peng alls.



Hoppas att ni har en skön helg. Här hemma är det hockey på tv:n och middag som väntar nu.
Kram Dessie



2 kommentarer:

Frida sa...

Vilka fina:) jag har också sådana konservburkar som jag sparat, jag ska så kryddor i dom och ha framme sen var ju din ide klock ren kraaaaam

Anna - Housesoul.se sa...

Va kul idee! Jag är helt inne på mina majsburkar just nu. Och va kul att hitta ännu en ny grej att abvända dom till:) Lånar gärna dina bilder och länkar (självklart!:)) och tipsar om detta till din blogg i min, housesoul.se:)
/Anna