torsdag 10 december 2009

Vägrar i sten...

Charlie vägrar att ta nappen eller suga på tummen. Bra kan man ju tycka rent spontant, för då har han ju ingen ovana som han behöver bli av med senare, han vaknar inte på natten och skriker för att han tappat den osv..

Men han snuttar däremot bort sin vakna tid vid mitt bröst och när jag nu efter 2 månaders amning återigen börjat få såriga bröstvårtor så har jag bestämt mig att nu ska ungen vänjas vid napp!
Eftersom att vi testat det mesta i nappväg här hemma redan och han bara verkar som han vill kräkas för att dom är så stora så har jag nu beställt över nätet en napp som används på många neontal-avdelningar runt om i världen. Nu är det bara att hålla tummarna.

Så här skriver dom om den.

Soothie nappen är gjort av medicinskt silicon som är latexfri. Många sjukhus använder dessa nappar för bl.a prematurbarn, nappen och nallen gör barnen lugna och harmoniska.

Me Wubbanub soothie napp slipper föräldrar många sömnlösa nätter då barnet lätt kan greppa tag nallen och föra nappen till munnen.

1 kommentar:

therese sa...

Hej
tänkte bara höra hur den nappen har fungerat för er?
Vår kille tar inga nappar och vi funderar på att köpa denna, den är ju dock ganska dyr tyvärr så det hade varit skönt att veta vad andra tycker =)

Therese