torsdag 17 december 2009

Mer mys åt folket


Ser ni hur vår lilla skorpa sover i soffan. Har burrar in huvudet i alla de springor han kommer åt och tycker att det är jätteskönt och somnar förnöjt undertiden som hans oroliga föräldrar undrar om han håller på att kväva sig själv!! =)

Jag är alldeles överlycklig av att direkt jag slog upp ögonen nu på morgonen så stod det klart för mig vad herr Sambo ska få i julklapp! Han var den enda julklappen som var kvar, men nu ska jag och Charlie sätta oss i bilen och åtgärda detta efter vi lämnat storebror hos sina kompisar på dagis.

Sedan så ska vi inte ta ett enda onödigt steg utanför dörren i dag. -20 visar termometern som sitter utanför vårt köksfönster! Tur att det är varmt och gott inne. I dag är en sådan dag då man ska ha på sig myskläder, de tjockaste raggsockorna och sjunka djupt ned i soffan med en rykande varm kopp med choklad och en bok.
Istället brukar tiden innan jul bestå av att man balanserar på en stol för att polera det som sällan poleras och skura varje millimeter av hemmet så att allt känns rent och fräscht innan julafton. Men allvarligt. Vad är det för mening med allt man gör om man aldrig tar sig tid att njuta av det?!?
i dag ska jag iallafall verkligen försöka att få mig och raggsockorna att ta det lugnt.. Dricka choklad och lukta på bebis.. det är vad min dag ska bestå av!... Efter att jag gjort det jag "måste" göra förstås! *hihi*

Kalla kramar från mig till dig i dag.

Inga kommentarer: