fredag 25 december 2009

Juldagen är det bästa.

Jag och Liam sitter i soffan i vardagsrummet med en ask choklad och tittar på långfilm. Julafton var helt underbar och när vi kom hem halv tolv var hela familjen riktigt trött. Efter ett bad så hoppade vi i säng och har sovit så gott i natt.
Barnen fick så jättemycket och fina julklappar och i dag ska allt packas upp. Även jag hade så tur att det låg fina saker under granen till mig. Jag öppnade presentkort, en hemstickad enorm filt, duk, prenumeration, ljuslyktor, termosmugg, bröstvårts-salva ( Ja det har en bakgrunds historia som handlar om att jag kört genom stan och hoppat ut på en parkering mitt i centrum med bröstet framme efter att ha ammat Charlie i bilen och lixom glömt att stoppa tillbaka mina kroppsdelar i kläderna igen.. ;).... )
När jag trodde allt var över och alla öppnat sina klappar så kommer herr Sambo in i rummet konkandes på ännu ett paket, ett enrmt ett som såg ut att vara en inslagen dörr eller någonting.
Men det visade sig innehålla en kolosal och urtjusig shabby spegel!! Den är såååå fin och jag blev både förvånad och glad. Och som herr Sambo uttryckte sig "Och eftersom att det inte går att sätta upp något sånt här utan att du ska göra om allt runt omkring så fick du även presentkortet (på Spets & Ting.. min favvo) så att du ska kunna fixa till det som du vill ha det!" Han känner mig så väl min älskling! Tack så mycket för allt det fina!
I dag ska vi bara vara hemma och gotta oss åt våra saker, äta gott och bara njuta av efterskakningarna av julaftonen.

Inga kommentarer: