tisdag 28 oktober 2008

Seg morgon


I dag så surrar tvättmaskinen för fullt. Måste få bort lite tvätt ur den överfulla tvättkorgen, det är både på gott och ont att ha tvättmaskin och torktumlare hemma. Eftersom att dessa föremål står inne på toan och inte i en tvättstuga, så innebär ju detta att det är väldigt lätt att slänga igång en maskin med tvätt, men det blir desto jobbigare när det ska torkas, för då hänger det tvätt överallt inne på toan! Brukar lösa detta genom att proppa in allt som går in i torktumlaren.. detta leder till att jag krymper allt som kommer i min väg, men det har jag ändå tyckt är helt okej eftersom att det iallafall inte ser stökigt ut! (Ja jag har även själv börjat inse att jag är mer pedant med mitt hem än vad jag tidigare trott..) Jag har nu börjat fundera på att sluta med detta eftersom att det blir tämligen dyrt!=) Så nu är faktiskt torkställningen redan framställd och inväntar tyst och stilla den första maskinen med tvätt.

I dag ska jag göra om lite i liams lekrum/gästrum här på nedervåningen och sedan så ska det dammtorkas och skuras! Planen efter det är att bege mig ut i skogen och leta efter stock... alltså en riktig stock, av trä!!=) Som jag ska göra om till något mycket vackert här hemma. Och Liam kommer förmodligen att ta med sig några fler stenar hem även i dag.. han är besatt av stenar och det är det enda som han bryr sig om att ta med hem varje gång som vi är en sväng i skogen. Men som den underbara mamma jag är så klagar jag inte på detta utan ser bara vackert på när stenröset utanför vår bro bara växer och växer.

Nä nu måste jag sätta fart! Ha en bra dag!

Inga kommentarer: