onsdag 15 december 2010

Mer sovrum

Ja fast denna gången så är det pojkarnas rum det gäller.
I deras rum så förespråkar jag färg i mängder. Här trängs grönt, blått och rött i en salig blandning.
Efter att Charlie flyttat in i Liams rum för ett par månader sedan så sydde jag två draperier vid vardera säng och satte upp på varsin gardinstång i taket. Så om någon av dem inte vill störas så drar dom ut draperiet så får dom en egen liten vrå.Jag tycker att det bästa som finns i ett barnrum är förvaring. Backar som sväljer alla småsaker är det enda som hindrar detta rum från att explodera i en massa små pillidutter som ligger överallt. Men som ni ser så är det ändå svårt för alla små saker att hitta rätt. *ler*
Fast jag ska verkligen inte klaga.
För vår duktiga 5 åring städar faktisk sitt rum helt själv!!
Han håller det bortplockat och ordningssamt så att mamma kan komma med dammsugaren utan att suga upp en massa leksaker.


Det orangea som ni ser inne i kojjan är Liams saccosäck. Han har 2 st där inne så att det är alldeles mjukt då man kryper in.

Ja det var allt denna morgon.
Hoppas att ni har en bra dag i denna ihållande kyla. -19 grader hos oss *burr*
Men jag tror jag ska trotsa den med en morgonpromenad iallafall.

Kram Dessie

Ps. Sista chansen att vara med i tävlingen nu och det är verkligen inte många som anmält sig så vinstchansen är STOR!! =)

1 kommentar:

Malin's Hus sa...

hejsan! Vad skoj att du kikade in hos mig, kul att vi e lika gamla o ha barn i samma ålder o som heter typ samma ;)

ha en skön dag! KRAAAAM