måndag 20 december 2010

JUL lov

Ja då min lilla sötis sitter på golvet och tittar upp på mig och säger med så allvarlig röst "Mamma, jag känner i hela kroppen att den behöver ha jullov redan nu."
Då finns det ju inte så mycket att göra.
Vi skippar förskolan och startar vårt jullov redan i dag. Vi har alla just klättrat upp ur badkaret och nu blir det mysdress och tända ljus som gäller till frukosten.

I dag ska ska golvet i vardagsrummet skuras och den stora vita julmattan läggas ut så det blir mjukt och skönt under fötterna.
Så ska skinkan griljeras och köttbullar rullas, och lite seg god kola tillverkas.

Åh va mysigt med jullov!

Kram Dessie

5 kommentarer:

johanna sa...

Hej
å vad gott det låter!!!! Kraaaam

Zinkhjärtat ♥ sa...

Det låter som att ni har haft en riktigt skön mysmorgon! Resten av dagen låter inte så dum den heller!
Vilka mysiga bilder du har i din header:)
Stor Kram Annelie ♥

Therese sa...

Haha, vad gulligt! Klart man ska få jullov om kroppen känner det:)

Ha det så skönt!

fröken knopp sa...

Låter underbart!!!!

Själv är jag endast ledig nyårsdagen på hela julen..pust..men det ska nog gå bra ändå...:)

Njut en smula för mig med..:)

Varmaste Kramarna Elin

Lantligt i smultronbacken sa...

Låter som att ni får en härlig tid fram till julafton. Hoppas ni fick en härlig dag idag

Kram Teres