fredag 16 juli 2010

Härliga Fredag

Hej alla goa.

I dag är det en lite sliten men dock förnöjd mamma som skriver till er. Efter en dag fylld med kalas och stoj då lille mannen blev hela 5 år gammal. (Galet va tiden tickar på.. tur att jag själv slutat åldras! *fniss*) Så klättrade jag in under täcket med en bok och somnade inte förr´n klockan var 1.30, blev sedan väckt 3.30 av Charlie som var vaken i en timma, och sedan startades dagen här hemma klockan 7.30.
Härliga ungar har vi och jag är så glad över att få spendera mina dagar med dom. Trött eller pigg gör detsamma, det är en lyx att få gå hemma med barnen. Och en tid man ska ta vara på!

Nu leker Liam tyst på övervåningen med alla sina nya leksaker och Charlie ligger med magen full av gröt ute i vagnen och sover gott. Jag går runt och plockar och stökar bort gårdagen. Men tar mig nu tid att sätta mig med kaffekoppen och njuta av lugnet som just nu råder i vårt hus. (Vit kaffemugg från Claes Olssons)
Det gäller att se guldkornen i vardagen för att på riktigt kunna uppskatta livet. Att koncentrera sig på det positiva, kunna släppa det negativa tror jag är otroligt viktigt för att känna sig nöjd och lycklig med sitt liv!

Kram Dessie

Inga kommentarer: