torsdag 25 mars 2010

Våffeldagen..

I morse packade vi oss i väg på dagis med längdskidor i högsta hugg, för i dag var det dags för "Våffel-loppet" för alla dagisbarn som ville vara med. Liam var så lycklig och förklarade att han skulle åka en stund och sedan hade han gjort en vimpel på dagis så att han kunde hejja på dom andra efteråt. *söt*
På väg dit så säger 4-åringen något klurigt "Jag tror att fröknarna på dagis tycker att vi ska åka våffel-loppet för att vi barn ska få slut på energi så att dom ska slippa jaga oss så mycket sen!!" Jahapp... ja vad ska man säga, det kan ju ligga något i det kanske. *mammas älskling så smart du är* I dag bjuder jag på lite hallbilder. Detta är min favoritspegel i hallen, som numera speglar det nya bordet. MYCKET trevligare och mindre rörigt än den tidigare spegelbilden.
Detta är en lite ovanligare vy på vår hall. Detta är var du ser direkt då du kliver in i hallen. Till höger har vi sovrummet och till vänster vardagsrummet.
I morgon blir det att åka och inhandla en present, packa, och sedan åka till svägerska m. familj för övernattning, födelsedagsfirande och sedan på lördag så kör vi skoter/bil till Malå för att titta på skoter-vm. Spännande och händelserik helg kommer det att nog att bli.
Nu ska blir det en kopp te och sedan sängen.
Godnatt

1 kommentar:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad fint ni har det! Jag tycker sååå mycket om det lilla bordet du har i hallen. Supersött! Hoppas att ni får en trevlig helg. Jag jobbar på att få ungarna friska *hehe*. Vill bara kunna ta en promenad med dem utan att alla hostar ihjäl sig... *pust*. Näe, nu ska jag sluta gnälla!

Jag har förresten målat om utsidan på badkaret nu så jag ska visa lite bilder på det i veckan... ;0). Sov gott!
Kram/ anna