torsdag 18 mars 2010

Pyssel i fingrarna.

I går så började det rycka i fingrarna nu då vi faktiskt blivit mycket piggare här hemma. Ståltråden åkte fram och jag bestämde äntligen vad jag skulle gör av glaskupan som jag inte haft någon plats för på flera år nu, eftersom att den igentligen hör till ett stort smidesfäste som ska sitta på väggen. Nu hänger den med en ny konstruktion i vardagsrummets fönster....
Då ville jag ha något i det andra fönstret också, så jag hängde dit en liten glaskupa i det andra också, och så fick jag helt plötsligt en ide om en ljusstake.




Så då gjorde jag denna, det blev ganska läckert faktiskt och nu sitter jag och spånar lite på att göra någon slags ljuskrona av flera sådana här i olika längder som får hänga från taket...


Får väl se hur det slutar. Vi har äntligen sovit HELA natten! Jag känner mig så pigg och utvilad och det kan tänkas att det kommer att pysslas vidare i dag. =)
Sedan ska jag sätta mig ned och beställa lite fröer och sånt, för det börjar ju snart vara dags att så vissa saker. Går runt och bläddrar för fullt i mina trädgårdsböcker, börjar nu ha en liten plan i mitt huvud för hur jag vill att det ska bli.
Godmorgon

1 kommentar:

Anna B sa...

Snygg ljusstake! Kan nog bli super som en ljuskrona!

Vart beställer du dina fröer ifrån? Brukar köpa på plats, men kan aldrig bestämma mig om vad jag ska ha, så varje år köper jag antingen ALLT eller INGET. O Ingen av dem alterantiven är bra...

Kramar