måndag 1 september 2008

Hur svårt ska det va?!?

Att hålla sig frisk alltså. Jag har gjort det igen... jag har feber och är jätteförkyld. VÄRT!! jag förlorar ju massa pengar på att vara hemma. Men jag är alldeles för matt för att orka jobba natt. Dom säger att det kan vara för att jag hade lunginflammation och gick på pennicilin tidigare och därför så har mitt immunförsvar slagits ut och då blev jag smittad av Liam. ja, vad vet jag.
Nu har det hänt. jag måste från och med nu släpa papper fram och tillbaka från dagis för att som ska intyga att Liam varit hemma när jag anmält vård av barn. Kanske bra att få fast dom som utnyttjar systemet och bara anmäler för att få en ledig dag, eller jobbar och anmäler så att dom får dubbelt till och med. Men det kändes skitjobbigt för mig som råkar vara en av de människorna som inte gör så. Att då ska jag komma ihåg att dra papperna fram och tillbaka och få någon att skriva under på att han varit hemma. *suck* Var är vår ohederliga värld på väg?
Läser just nu den andra (av fyra tror jag det är) boken av Conn Iggulden, hans bokserie om Julius Cecars uppväxt och liv. Började nyligen på den första boken, efter att jag köpt de första två till Jonas när han nu gillar den typen av böcker. Han blev helt besatt av dessa och köpte alla. Så nu har även jag då gett mig in i denna värld av spänning, krig och intriger. Och jag ska säga er att dom är jättebra. Snabbt slukade jag den första och har nu gett mig in på den andra och har lite svårigheter att lägga ned den. Har han även skrivit en serie om Djingis Khan som Jonas otåligt står och väntar på att nästa bok ska komma. Jag älskar när man fastnar för en författares stil att skriva och uttrycka sig på. Då myser man bara när man tar upp boken. Jag skulle kunna tänka mig att Sofia skulle gilla denna serie, men frågan är ju bara om hon har tiden lr. viljan för den delen att ens se åt en bok då studierna för en stund får en liten stund att vila!=)

1 kommentar:

Sofia sa...

Oh yes! Jag skulle antagligen älska dem! Men efter att ha tittat på de ca tio juridiska böckerna, 8 kinesiska böckerna och de 10 kompendierna som ska läsas till våld mot kvinnor så inser jag ju att det kanske får bli till jul...! =)

Puss och kram