fredag 20 juni 2008

Midsommarafton..

Dagen började med.... eller igentligen kanske jag skulle berätta om natten först för att börja i rätt ände så att säga. Eftersom att Dessie ju jobbat natt hela veckan så hade jag ju uppenbarligen lite svårt att ställa om mina tider till i går kväll och när klockan var halv tre så låg jag fortfarande och stirrade i taket och funderade på om inte någon av mina vänner kunde tänkas vara vaken och sugna på att cigga och snacka för det va precis det som jag va sugen på att göra. (Trots att jag inte rökt en enda cigg på över en månad!!) Men övergav denna ide och lyckades faktiskt att somna till slut.
Väcktes klockan sex utav att det stod en mycket besvärad liten son vid min säng och berättade att han bajsat i sin blöja (använder fortfarande nattblöja men tycker att det är obehagligt att göra nåt i den..) och nu ville han genast att vi skulle gå ned och ta av den.

Jag raglade totalt sömdrucket nedför trappan med ett löfte från Liam att om jag bara följde med honom ned och gjorde en flaska åt honom så kunde jag få ligga på soffan och vila.
Somnade om på soffan efter att ha slagit på en film till Liam, och vaknade av att Jonas kom ned med min mobil i handen. Det var min älskade moder som ALDRIG har förmågan att fatta sig kort i telefonen som pratade på.... jag snäste lite lätt och otrevligt i telefonen och somnade sedan om och sov till tio.

Har även hunnit med att somna om en gång till.... I BADKARET, MED TONING I HÅRET!! Och det enda jag kan känna och har kännt under hela dagen är att jag är snuskigt trött och jag vet inte vilket håll jag ska vända mig åt för att kunna hålla mig vaken.

I dag har vi ätit middag uppe hos mor. Men har inte på något annat sätt firat denna dag... hade ju tänkt göra en midsommar stång med Liam å så.. men det har ju bara regnat och varit grått å trist. Och när solen änligen tittade fram så var det ju tid för lillen att krypa i säng för att orka med morgondagen.. Vi ska ju till Lycksele djurpark. Hoppas på bra väder i morgon istället då!

Nä nu ska vi krypa ihop i soffan och se (sova förmodligen i mitt fall) film!

Inga kommentarer: