tisdag 24 juni 2008

Kallt och regn...


Varför ska dagarna se ut så här, det regnar och regnar å känns mer som höst än som sommar! Jobbar kväll i veckan och det känns helt ok faktiskt. Skulle ju naturligtvis hellre vart ledig men vad gör man då.=)

Va ute på min lilla powerwalk i går ute i skogen. Känner mig alldeles fri när jag går runt mellan stubbar och hör vinden ta tag i trädkronorna. Önskar att jag visste om jag kunde överleva i skogen... för då skulle jag fan bara springa rätt in och bara försvinna, och jag kan vara helt säker på att ingen skulle följa mig eftersom att ingen av mina vänner eller min familj delar min kärlek för naturen... stadsbor!=)

Har ett litet favvoställe i skogen där ängarna och skogen delas av en bäck... Där satt jag i går på bron, dinglade med benen, hade solen i ryggen (jo det är sant.. den tittade faktiskt fram en stund) och såg fyra amå ankungar simma fram och tillbaka nedanför mig. Här i porlet från bäcken satt jag och försökte analysera mina senaste drömmar.. men som vanligt utan resultat. Drömmar är skumma....


Väntar och väntar och väntar på att få måla om vårt lilla bygge, men det verkar ju inte att bli väder som tillåter detta i sommar, så det är väl bara att för alltid lägga ned våra byggarplaner och sitta inne. *surar*


Nä nu ska jag laga mat och se en film innan det är dags att fara och jobba.

Skickar en bamsekram till Emma som i dag går igenom något otroligt jobbigt. Var stark gumman allt kommer att kännas bättre med tiden. Och du gör ju det enda rätta.


Och Anna, det är klart att vi ska ses! Är ledig nästan hela nästa vecka! Så vi kan ju slå samman någon dag. Det är vecka 28 som vi ska till stockholm, så då är du väl kvar här eller?

Ja ja, nu ska jag äta iallfall. Är utsvulten!!!

Inga kommentarer: