fredag 6 maj 2011

Att tänka till före..

Ja det är ju inte alltid så lätt då det gäller trädgården då man ofta efter några år vill göra nytt, flytta, förändra. Och det är väl detta som är en så stor del av charmen med trädgårdsarbete tycker jag.
MEN.. Då jag i går skulle gräva upp och flytta på humlen för att kunna ta bort spaljen och ge plats åt det kommande växthuset så fick jag en smärre chock.
Vilka rötter! Det var tur att jordgubbslandet ändå ska bort och grävas ut, för annars så hade detta förstört allt runt omkring.
Så ibland är det bra att tänka till före man planterar, för efter några år så har dessa rötter som träd. =)

I dag ska det grejjas och fejjas och så håller jag tummarna för bra väder så att jag kan fortsätta projekt underarbete till växthuset.
Då jag ska göra det själv och för hand och med två (i helgen tre) barn runt omkring så tenderar det att gå sakta framåt. =)
Vilken tur att mina små gull troll älskar att vara ute och spada med mamma i trädgården.


Önskar er alla en skön Fredag.
Kram Dessie

2 kommentarer:

Vita rosor och förgätmigej sa...

Oj vad länge sedan jag var här inne och hälsade på! Hinner inte titta runt på bloggar lika mycket som förr... Du vet ju hur det är, livet rullar på och man hinner ungefär en tiondel av det man vill varje dag! Humle ja, jag måste också flytta min idag. Får se vilka rötter jag hittar där under jorden.

Kram/ Anna

Lisa sa...

Lite avis trots rötter. Men en dag får jag konske också en trädgård att fiffa runt i. Ha de så skönt och ha en go helg i trädgården.
Kram Lisa