lördag 28 augusti 2010

Åter till vardagen.

Nu har vi efter att ha spenderat vår sista semestervecka i stugan kommit hem och pustat ut. Vi börjar få till det lite som vi vill, men har inte vatten indraget ännu utan måste springa över till svärmor och svärfar hela tiden och det blir ju lite jobbigt i längden faktiskt. Men vi trivs bra i vår lilla stuga. Jag har köpt ett nytt köksbord för 40:- på en gårdsloppis. Mannen bara suckade då jag gick iväg för att söva lilleman i vagnen, och kommer tillbaka och talar om att han ska följa med mig och ta med släpen för att jag köpt ett bord! *hihi*

Det var nött och vackert och hon som sålde det ursäktade att benen börjat flagna då det stått ute i deras förråd en längre tid. Jag bara log och sa att det är ju precis så jag vill ha det, och hon tittade förvånad på mig. Jag lyckades också övertala dem att sälja två stora "potatis-backar" i galvaniserat stål till mig för 25:-. De har inte kommit på plats ännu, men tanken är att lägga filtar och kuddar i dem i vardagsrummet.

Kram Dessie

Inga kommentarer: