onsdag 30 november 2011

Mer kök.

Hej alla glada.
Hoppas dagen har varit bra för er.
Själv har jag jobbat hela dagen och sedan åkte familjen och storhandlade. *pust*
Jag kan avslöja att jag genast blev mycket nämare att ta tillbaka den där pigga och gravida biten ur förra inlägget, då magen är hårt som en stenkula i kväll och hela kroppen just skriker åt mig att lugna ned mig.

I mitt köksfönster ser det ut så här... Äpplena som ligger på kakfatet är fuskisar (fast otroligt verklighetstrogna) från blomsterlandet och jag älskar dom!
Tycker att få saker är så juliga som riktigt röda äpplen, så jag har dom utplacerade på flera ställen här runt om i huset.


I köket har skåpluckorna kommit upp på skåpet igen. Är less på att se insidan på skåpet i väntan på mina öppna hyllplan i samband med vår köksrenovering.

Jag och maken har pratat mycket på sista tiden, vi har ju letat efter ett större hus en bra tid nu, men har till slut bestämt att vi blir kvar i vårt lilla hus. Vi trivs otroligt bra, och efter att redan ha fixat så mycket här hemma så känns det hemskt att måsta börja om från början igen.

Nu har vi gått genom vad vi behöver göra här hemma för att få det att kännas större och mer som det vi tittat efter i hus och kommit fram till en bra kompromiss tror jag.

Men det blir inte att börja med det nu, utan nu ska vi bara koncentrera oss på vår familj och allt som vi redan har på gång.

Känns otroligt skönt att ha bestämt detta ska jag erkänna.

Nu blir det en tidig kväll i säng för mig.

Kram Dessie

1 kommentar:

Ljusa vardag sa...

Vilket fint köksfönster du har! Och vad skönt att ha köket klart till jul ;o) Låter kalas att ni har bestämt er om huset, då kan man ju lägga energi på att tänka på annat. Ha en fortsatt fin vecka. Kramar Anna