söndag 27 november 2011

Då ljusen tänds..

Hej mina vänner.
Adventsmyser ni nedkrupna i soffan?
Eller springer ni runt på skyltsöndag bland tomtar och pynt?
Att fota på kvällen är inte lätt, i kväll bjuder jag iallafall på några suddiga bilder.

Själv så ligger jag nedbäddad under filten i soffan med feber, och får inte se alla ljus och allt pynt som glimmar i skyltfönstren.
Här hemma har julen iallafall kommit fram.
Ser ni att en av mina hyacinter redan slagit ut!
Det doftar underbart.

I två år har jag försökt mig mest på en vit och fattigmans silvrad jul.
Det gillades inte av familjen, och jag måste erkänna att jag inte hade samma stämning själv. Så nu är julen här hemma tillbaka i vitt/rött och grönt. Rutor och ränder om vartannat, och som jag trivs.
Nu är den gammeldags varma julen tillbaka i vårt hem.

Liten i magen är helt vild i dag och hela magen guppar, ska mata honom (som jag säger för att jag tror det, inte för att jag vet. *ler*) med lite pizza första advent till ära. *fniss*
Familjen är på kalas och jag ser film efter film i försök att vila och kurera mig själv så att jag är fräsch till jobbet i morgon, så det får bli en lite hipp som happ advent. Men ljusen är iallafall tända och jag njuter av dem även från liggande läge.

Skickar en adventskram till er alla och hoppas att ni på något sätt skapat lite stämning för er själva.

/ Dessie

1 kommentar:

Inreda Mera Hemma sa...

Här blev det jobb för hela slanten, pyssel & mys i dag istället. Krya på dig , kram