torsdag 17 november 2011

En trist vy som ger mig total lycka.

Ja det kanske låter underligt men det är just som så det är.
Vi har ju som jag nämt många gånger förut väldigt trångt här hemma, vi kör compact living stenhårt. *fniss*
En av de mest irriterande sakerna har varit att inte ha någon tvättstuga då vi har badrum/tvättstuga i samma.
Något som irriterar mig otroligt är att måsta lyfta runt olika torkställningar för att kunna bada eller ta fram något i badrummet, för som de flesta småbarnsfamiljer vet så är det ju inte lite tvätt vi pratar om.
Men så kom vi på lösningen.
Klädkammaren som ligger vägg i vägg tömdes och vi satte upp torkställning i taket+ att det ryms 2 st på golvet. Så nu hänger jag upp och stänger dörren och det är ingen som måste klättra över ställningar av tvätt! *loving it*
Jag vet att det är skumt att något så litet kan göra en människa så glad, men detta gör mig verkligen SÅ GLAD! =)
Och här är är var jag ska spendera dagen då tvättkorgen är ytterst full... igen..


Hoppas att ni hittar på något roligare än jag i dag. *ler*

Kram Dessie

2 kommentarer:

Mia sa...

Fiffigt!
Vår torktumlare gick sönder för ett år sedan och vi har inte lagat den. Men vi har en liknande lösning med två stänger och två små hängare för strumpor och underkläder i taket. Sedan har vi ett golvtvättställ. Upp med en tvätt och stäng dörren allt är borta. För en stund.

Kram

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad härligt! Förstår precis hur du känner det! :) Vi har ju bott mer än kompakt innan vi byggde vårt hus... 3 barn på 30kvm med sovloft, men jag kan lova dig, jag är inte lyckligare nu än jag var då! Lycka sitter inte i hur många kvadrat man har utan i att man tar sig tid och umgås med sin familj! Innan trodde jag att allt skulle bli sååå mycket bättre bara vi fick det större men sanningen är den att vi brukar knata över till vårt torp och längta tillbaka till den tiden. Det var sååå mysigt! Så det jag vill säga är, njut av ert lilla hus för mysigare än så kommer ni aldrig att få det! :)

Varm kram/ Anna