onsdag 29 juni 2011

Lyckan med jord

Hej sötisar.
I går var ledig dag för mig och pojkarna.
Vi njöt av vädret ute hela dagen.
Jag med fingrarna i jorden nästan hela tiden. =)
Äntligen så fick mina små frösådda smultronplantor komma ned i marken.
Alldeles stolt tittade jag på dem då jag aldrig provat att dra upp perenner tidigare, och det har gått hur bra som helst.

Jag grävde en ny rabatt utanför altanen, jag ser framför mig hur härligt det kommer att se ut när de vuxit upp.
Utanför ingången till altanen ska det läggas marksten och så ska vi mura ett litet trappsteg, den otroligt vackra pallen som ligger där ute nu ska alltså inte vara kvar. *ler*

Nu bär det av på jobbet.
Njut av dagen mina vänner.

Kram Dessie

1 kommentar:

Lisa sa...

Men så duktig du är som fått fart på alla dom då. Tänk att plocka smultron sen , ummm. Blir nog fint vid verandan tror jag. Önskar jag hade en sån jag med. Men då kanske kommer. Ha en fin kväll...

Kram Lisa