torsdag 23 juni 2011

Köksträdgården

Består än så länge av en ytterst liten plätt dit jag just nu flyttat jordgubbsplantorna.
Här växer dom och trivs med lök av alla de slag.
Gräslök, topplök, vitök, gullök och några rödbetor.
Det känns lite jobbigt då jag kasserat häften av de plantor jag hade.
Men då växthuset är klart så ska de få hamna runt omkring det, och då har jag tänkt dela på plantorna.
Så synd att det inte hinner bli söta, goda gubbar innan i morgon. =)
Så här ser det ut där den gula löken växer.
Nu ska jag slänga upp benen på soffan och njuta av kvällen och det faktum att det är en ledig dag för oss i morgon, fylld av trevliga planer.

Trevlig midsommar önskar jag er.

Kram Dessie

1 kommentar:

Lisa sa...

Åh, ska önska mig gröna fingrar jag med. Men jag kan ta död på det mesta. Gu så härligt med en köksträdgård. Fint de blir. Har köp jordgubbar som ser ut som plommon till imorgon. Undrar just hur de smakar. Ha en underbar Midsommar ...

Kram Lisa