fredag 27 mars 2009

Sköna Fredag.

Jag och sonen ser på film och äter frukost. Morgonens filmval för Liam blev Törnrosa, och genast så kastas mor i huset tillbaka längst minnenas allé... När jag var barn så var jag och min "till och från-bästis" Elin, ofta hemma hos henne och såg på denna film och jag var SÅ avundsjuk för att hon hade den filmen och inte jag. Jag träffade henne förra veckan. Vi hälsade på varandra som vanligt, ibland så pratar vi litegrann.. visst är det märkligt att vi gör så med människor hela vårt liv. Det finns vissa tider för vissa personer i våra liv, och när inte den personen längre fyller sin "funktion" eller att behoven av vad vi behöver förändras så bryter vi helt enkelt med varandra!
Och andra personer som vi följer från barnsben och hela livet ut... helt fantastiskt!
Visst saknar man barndomen ibland.. oj va kul vi hade! =)

Man kan bara hoppas att man bäddar bra så att mina egna barn får uppleva samma känsla då dom tänker tillbaka på sin barndom.
Att dom minns den med värme och många fina vänner.

Inga kommentarer: