fredag 2 oktober 2009

På språng


Har just varit på sista besöket hos barnmorskan. Allt såg bra ut, magen har tvärvuxit! Sitter i väntrummet och ser in i bb.s matsal.. Där sitter nya föräldrar med sina barn i de genomskinliga plastsängarna. Dom ser trötta och lyckliga ut. Längre bort i korridoren gråter en liten bebis och det pirrar i hela kroppen på mig.. Snart är det vi! Barnmorskan trodde att det var på g och rådde mig att hålla igång lite extra i dag så skulle det kanske starta! :) Hon ville även veta VAD jag gjort för att kunna hålla min vikt så bra under graviditeten (9 kilo har jag nu gått upp allt som allt.) Hon sa att jag var ett praktexempel på hur dom ville att kvinnor skulle hålla sin vikt.. Så hon ville lixom ha tips. Tankarna flög genom huvudet på mig.. Renovera ett sovrum, måla tak, skyffla bort gräsmatta, bygga inglasad altan, bära virke, måla måla måla, göra om i trädgården, hoppa studsmatta med sonen, lära honom cykla utan stödhjul, städa frenetiskt, få halsbränna av allt som är sött och gott, mm.. Ur min mun kommer "Nä jag vet inte.. Har väl rört på mig lite mer bara!" :) Nu ska jag göra bort ärenden på stan. Ha en skön Fredag!

Inga kommentarer: