onsdag 16 september 2009

Gråmulen Onsdag..

Det regnar i dag.. Jag som så gärna ville att det underbara vädret vi hade i går skulle hålla i sig, men men...
I går påbörjade jag ett projekt.. jag gör en knoppbräda!
Den vill jag ha i sovrummet. (Denna bilden är inte på min, utan är brutalt stulen för länge sedan från någon blogg som jag ju nu inte minns namnet på.. sorry)
Så jag ska väl tälja och knåpa lite till på den i dag.
Sedan funderar vi även på om Eddahallen och bad vore något för oss en dag som denna... tror nog det.

Min fot gör lite ont i dag, trampade i ett hål och trillade omkull i går, det jag så klart brydde mig först om var det klassiska.. "Såg någon mig?!" Undertiden jag föll så hann jag tänka "fasen, nu bröt jag foten" för det small till något fruktansvärt i den.
Så låg jag där raklång på gräsmattan och funderade hur jag nu skulle gå till väga.. för jag kunde inte stödja på den.. Jag kom fram till att det bästa måste ju vara att ringa mormor och be henne komma ut med en linda, så att jag kunde toklinda foten så den inte skulle börja svälla.
Sagt och gjort så behövde jag ju telefonen för att ringa så jag ropade på sonen, som kom ut med hörselkåpor på öronen och därav knappt hörde mina instruktioner och tyckte tydligen inte alls att det var underligt att mamma hade ryggläge ute på gräsmattan! Ja ja, det löste sig iallafall, jag fick ringa, mormor kom till undsättning och en riktigt hårt lindad fot började må bättre i går, det var nog bara en liten stukning.... men det känns att det hände något i går då det smällde till så där, för den är öm i dag.
Åh detta regn.... *suck*

Inga kommentarer: